مشاوره خانواده روابط را تقویت می کند

مشاوره خانواده در کرج: خانواده درمانی به خانواده هایی که دچار تعارض یا استرس هستند کمک می کند دوباره هماهنگی پیدا کنند. گاهی اوقات روابط بین اعضای خانواده خوب پیش نمی رود. منظور از اقوام نه تنها خانواده هسته ای (پدر، مادر و فرزندان)، بلکه پدربزرگ و مادربزرگ، عمو، دایی، خانواده همسر و همه افرادی است که روابط فامیلی را تشکیل می دهند.

مشاوره خانواده در کرج | خانواده درمانی | مرکز مشاوره تلاس

درگیری ها ممکن است دلیل دقیقی نداشته باشند، مانند دعوا، ارث به دست نیاورده، دشمنی طولانی مدت، تغییر موقعیت جدید باشد. آنها ممکن است به سادگی از تفاوت در شخصیت ها و نظرات ناشی شوند. در این حالت آرام کردن طرفین درگیر دشوارتر است زیرا آنها همیشه قادر به دیدن رفتارهای مشکل ساز خود نیستند.

مرکز مشاوره تلاس

این نوع درمان پس از آن برای شناسایی نقاط اصطکاک در روابط بین اعضای خانواده و یافتن راه حل های چابک برای شادتر کردن زندگی همه پدیدار شد. اگر در خانواده شنا نیز تنش هایی ایجاد شده برای اینکه از بهترین مشاوره خانواده کمک بگیرید با موسسه ما در کرج تماس بگیرید.

مشاوره خانواده چگونه کار می کند؟

جلسات در یک گروه برگزار می شود و اعضای خانواده تشویق می شوند تا در مورد اختلالات خود صحبت کنند. گفت و گو ابزار اصلی مراقبت درمانی است. در حالی که یکی صحبت می کند، دیگری صبورانه گوش می دهد. تمرین همدلی تشویق می شود تا یکی دیدگاه دیگری را درک کند و بتواند رفتار خود را تغییر دهد . این جلسه را می توان روی صندلی هایی که به صورت دایره ای چیده شده اند یا روی یک مبل راحتی انجام داد. خانواده روشی را که برای تعامل بیشتر احساس راحتی می کنند، انتخاب خواهند کرد. در جلسه اول، درمانگر فقط عملکرد درمان را توضیح می دهد و انگیزه حضور هر یک از اعضای خانواده را زیر سوال می برد. سپس کار شروع می شود. به آرامی، خانواده شروع به باز شدن و به اشتراک گذاشتن ناامیدی ها، بن بست ها و خواسته ها می کند. برای بسیاری ترسناک است که آشکارا درباره مشکلات صحبت کنند، به خصوص با افرادی که درگیر آنها هستند یا حتی ممکن است علت ناراحتی عاطفی باشند. ترس و اضطراب می تواند مانعی برای گفتگوی صمیمانه باشد. این نگرانی یکی از ویژگی های رایج خانواده درمانی است که هدف اصلی آن کمک به افراد است که احساس راحتی بیشتری با خود و اعضای خانواده داشته باشند. هر فرد با درک نقش خود در ساختار خانواده می تواند مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرد.

چرا مشاوره خانواده نیاز است؟

برخی از خانواده ها ممکن است از قضاوت دیگران بترسند و از کمک خواستن منصرف شوند. کلمات بدی مانند “شما باید بتوانید از خانواده خود مراقبت کنید” یا “آنها یک مشت دیوانه هستند” اعتماد به نفس هر کسی را که به دنبال کمک حرفه ای است متزلزل می کند. مشاوره خانواده در کرج | خانواده درمانی | مرکز مشاوره تلاسهنوز این ایده وجود دارد که مشکلات خانوادگی باید در خانه حل شود. این گفته تا حدودی درست است. هیچ کس دوست ندارد حریم خصوصی خود را افشا کند، درست است؟ با این حال، وقتی خانواده نتواند زندگی عاری از بن‌بست را بسازد، قضیه جدی می‌شود. به احتمال زیاد مشکلات موجود در محیط خانواده امروزه ریشه در گذشته داشته باشد. اختلافاتی که سال ها ادامه داشت و زندگی مشترک را غیر قابل تحمل می کرد. غیرمعمول نیست که یکی از اقوام حاضر باشد دیگری را در پایان زندگی ببخشد . آیا ارزش اینقدر طولانی ماندن با کسی که باید صمیمی باشد را دارد؟ همه نمی توانند مشکلات موجود در حریم خصوصی خانه خود را حل کنند. برخی موقعیت ها افراطی و طاقت فرسا هستند و احساسات همه اعضای خانواده را متزلزل می کنند. چرا برای کاهش بار به دنبال کمک نیستید و همچنان راهی سالم برای مقابله با مشکل پیدا نمی کنید؟

مشاوره خانواده روابط را تقویت می کند

وقتی این فرصت را داریم که صادقانه در مورد آنچه در مورد نگرش دیگران ما را آزار می دهد صحبت کنیم، پیوند دوستی و محبت بیشتر می شود. ممکن است متناقض به نظر برسد، اما اینطور نیست. با گوش دادن به دیگران با ذهن و قلب باز، می‌توانیم سختی‌های دیگری را درک کنیم و آنها را بهتر درک کنیم. مرسوم است که کودکان رازهای خود را از والدین خود پنهان می کنند و بالعکس. اما برخی چیزها را نباید مخفی نگه داشت. برعکس، اگر احساس دخیل باشد، مهارت های ارتباط منسجم و گوش دادن بدون قضاوت باید به کار گرفته شود. با خانواده درمانی ، روابط تقویت می شود زیرا شفاف تر و قابل درک تر می شوند. اما برای رسیدن به این فلات، گفتگو می تواند دردناک و احساسی باشد. گامی ضروری برای رفع گرفتاری های خانوادگی است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : | 16:36 | نویسنده : moadeli |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب واعظ
  • وب آسانسور
  • وب طراحی سایت
  • وب سافت دانلود